Сайт Руденко Людмили Степанівни
 Каталог файлів
Головна » Файли » Науково-методична діяльність

Формування мотивації школярів до самостійної навчальної діяльності при вивченні предметів суспільно-гуманітарного циклу
[ Викачати з сервера (38.6 Kb) ] 30.03.2020, 21:19

Формування мотивації школярів до самостійної навчальної діяльності при вивченні предметів суспільно-гуманітарного циклу

Мотивація до навчання – одна із головних  умов реалізації навчально –виховного процесу. Вона не тільки сприяє розвитку інтелекту, але і є рушійною силою удосконалення особистості в цілому. Формування мотивації у учнів до навчально –пізнавальної діяльності є однією з головних проблем. ЇЇ актуальність обумовлена оновленням змісту навчання, постановою завдань формування в учнів прийомів самостійного набуття знань, пізнавальних інтересів, життєвих компетенцій, активної життєвої позиції, здійснення в єдності ідейно – політичного, трудового, морального виховання.

Проблема формування мотивації знаходиться на стику навчання й виховання. Це означає,  що увага педагогів та психологів повинна бути не тільки спрямована на здійснення учнем навчання але і на те, як і що відбувається у розвитку особистості учня в процесі навчально –пізнавальної  діяльності. Формування мотивації – це виховання учнівської молоді, створення системи цінностей, пріоритетів соціально прийнятних в українському суспільстві, у поєднані з активною поведінкою учня, що означає взаємозв’язок між усвідомленими та реально діючими мотивами.

Мотив (франц. motif, лат. motus - рух) - спонукання до діяльності, пов'язане із задоволенням потреб людини. Пов'язаний він із задоволенням наявних потреб суб'єкта діяльності, а тому відіграє спонукальну функцію, зумовлює предметну спрямованість активності людини. Розрізняючи мотиви, учень розуміє, чому потрібно вчитися, але це може і не спонукати його до навчальної діяльності.

Мотивація - система спонукань які зумовлюють активність організму і визначають її спрямованість. Навчальна мотивація ґрунтується на потребі, яка стимулює пізнавальну активність учнів, їх готовність до засвоєння знань. Потреба не визначає характеру діяльності, її предмет окреслюється тоді, коли людина починає діяти. Спонукальна (мотиваційна) складова навчальної діяльності охоплює пізнавальні потреби, мотиви і сенси навчання. Важливою умовою навчання є наявність пізнавальної потреби і мотиву самовдосконалення, самореалізації та самовираження.

Категорія: Науково-методична діяльність | Додав: rudenko-ljudmyla9553
Переглядів: 466 | Завантажень: 11 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Субота, 04.05.2024, 07:39
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід
Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [19]
Педагогічна діяльність [12]
Позаурочна діяльність [10]
Виховна робота [6]
Методичне об'єднання [4]
Дистанційне навчання [6]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright sasha-str © 2024
uCoz