Формування та розвиток читацької компетентності старшокласників у процесі вивчення зарубіжної літератури
Особливої актуальності в методиці викладання зарубіжної літератури набуває проблема формування читацької компетентності учнів як цілісної системної якості особистості, що проявляється у здатності до оволодіння комплексом знань про художню літературу, її теорію та історію, а також літературно-творчими уміннями, досвідом і способами діяльності у цій галузі. Свого часу проблему формування компетентного читача розвивали відомі педагоги, психологи, методисти В.Голубков, М.Кудряшов, О.Нікіфорова, І.Синиця, Ф. і Т.Бугайки, Є.Пасічник, Б.Степанишин та інші. У дослідженнях сучасних науковців представлено загальний аналіз проблеми впровадження компетентнісного підходу в сучасній національній освіті (О.Савченко, Н.Бібік, С.Бондар, М.Єрмаков, С.Трубачева), характеристику компетентностей в освітніх системах зарубіжних країн (О.Овчарук, О.Пометун, О.Локшина).
Шкільний курс зарубіжної літератури спрямований на оволодіння учнями комплексом знань та вмінь:
- самостійно визначати оптимальний шлях цілісного усвідомлення художнього твору;
- формувати власну думку про художній твір;
- оволодіти культурою діалогічної мови;
- грамотно будувати монологічні висловлювання;
- виконувати письмові роботи творчого характеру.
|