Сайт Руденко Людмили Степанівни
 Каталог файлів
Головна » Файли » Педагогічна діяльність

Конспект уроку зарубіжної літератури "Утвердження любові до всього живого в оповіданні Ернеста Сетона –Томпсона «Лобо – володар Курумпо»"
[ Викачати з сервера (31.4 Kb) ] 22.11.2015, 18:43

Структура уроку

  1. Організаційний етап. Забезпечення емоційної готовності до уроку.
  1. Гра «Дарую з любов’ю”.
  • Діти, сядьте зручно і приготуйтесь до уроку. Але перед тим, як взятись до роботи, я хочу сказати, що будь-яку справу, щоб вона вдалася, потрібно починати з хорошим настроєм, з усмішкою, з любов’ю. Ось і я дарую вам свій хороший настрій. Прийміть його від мене і, повернувшись один до одного, подаруйте з усмішкою свій гарний настрій і побажайте один одному успіхів.
  1. Слово вчителя.
  • Діти, сьогодні вранці, коли я прийшла до школи, листоноша вручив мені конверт. Я з цікавістю дістала лист і прочитала такі слова: «Люди і звірі, ви – діти однієї матері-природи», - а замість підпису – замальовка: вовчий слід. Що б це могло означати? (Сетон-Томпсон свої листи , адресовані канадським індіанцям і друзям, не підписував, а малював слід вовка – це і означало підпис).
  1. Етап перевірки домашнього завдання.
  1. Експрес-опитування.

- Коли і де народився Ернест Сетон-Томпсон?

- Куди перебралась родина письменника і чим почала займатись7

- Чим захоплювався в дитинстві письменник?

- Ким він мріяв стати?

- До якого заняття помітив батько здібності у нього ?

- Чого досягнув у своєму житті Сетон-Томпсон?

- Які ви знаєте збірки письменника?

IIIЕтап всебічної перевірки знань.

  1. Тест-контроль за змістом твору.

1). Де відбуваються події оповідання?

А) у Канаді;

Б) в Африці;

В) в американському штаті Нью Мексіко;

Г) у Мексиці.

2). Хто називав Лобо Володарем Курумпо?

А) мексиканці;

Б) мандрівники;

В) мисливці;

Г) автор.

3). Укажи,чого боявся Лобо?

А) диму;

Б) пасток;

В) темряви;

Г) вогнепальної зброї.

4). Як назвали подругу Лобо?

А) Руда;

Б) Бланка;

В) Доміно;

Г) Мати-вовчиця.

5). Оповідач-мисливець розташував капкани у формі літери:

А) П;

Б) Н;

В) Т.

6). Від скорботи Лобо у мисливця виникло почуття :

А) страху;

Б) жалю;

В) помсти.

2. Самоперевірка тестування. Ключ: 1.в; 2.а; 3.г; 4.б; 5.б; 6.б.

3. Інтерактивна гра «Допоможи художнику».

    Завдання: дібрати з тексту цитати, які можуть бути підписами до ілюстрацій.

  1. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань.

1. Слово вчителя.

    Відомий журналіст В. Песков, пишучи про Сетона-Томпсона, згадував,  як йому,    дев’ятирічному хлопчику, довелося прочитати збірку «Тварини – герої»: «За тридцять наступних років, я, мабуть, не прочитав книжки потрібнішої , ніж ця. У ній все було просте, зрозуміле і дуже близьке… Книга уявлялася мені скарбами…». Одним із скарбів цієї збірки є оповідання «Лобо».

2. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні  на уроці ми з’ясуємо, як розкривається в оповіданні «Лобо» любов автора до світу природи; будемо висловлювати свої власні думки з приводу прочитаного; будемо вчитися у Сетона-Томпсона спостережливості, цікавості, дбайливого ставлення до оточуючого світу. Це оповідання – яскраве свідчення того, що природа багата та щедра на витвори, вони можуть бути досконалими й незвичайними.

Запишіть до зошитів тему уроку й епіграф до нього. Подумайте, що корисного ви можете отримати на уроці, чого навчитися.

  1. Етап засвоєння нових знань.
  1. Словесне малювання.
  • Хто уособлює природу в оповіданні?
  • Намалюйте словами, яким ви його бачите.
  • Знайдіть і прочитайте опис тварини.
  • Як характеризує автор свого героя?
  1. Слухання уривка з музичного твору.

Я пропоную вам, діти, заслухати уривок із симфонічної казки Сергія Прокоф’єва “Петя і Вовк».  Подумайте і скажіть, як композитор передає характер і особливості поведінки вовка?

  1. Дослідницька робота.

      Завдання: виписати з тексту слова, якими письменник називає свого героя. Про що свідчить таке свідчення.

  1. частина: автор знайомить читача зі своїм героєм, дає описову характеристику.
  2. частина: автор показує хитрість і кмітливість Лобо.
  3. частина: дає оцінку вчинкам героя і виражає своє відношення.
  1. Інтерактивна гра «Репортаж кореспондента».

Уявіть себе у ролі кореспондента, який отримав завдання від редакції побувати в Нью Мексіко і прокоментувати побачене у випуску новин.

Завдання: від імені кореспондента розказати, у яких випадках Лобо виявляв неабиякий розум, тонкий нюх і дивовижну обережність.(Відповідь дітей біля «Мікрофона»)

  1. Фізхвилинка.

  Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки,

Вище руки підніміть,

А тепер їх опустіть.

Плесніть,діти, кілька раз,

За роботу, все гаразд.

  1. Бесіда.
  • Що сталося з подругою Лобо Бланкою?
  • Що відчував оповідач у хвилини перемоги над Бланкою?
  • Як змінилася поведінка Лобо після втрати подруги? Які деталі свідчать про глибину його горя? Зачитайте уривки із тексту. (зачитується уривок)
  • Як сталося, що Лобо втратив обережність і потрапив у пастку?
  1. Робота з ілюстрацією.
  • Який епізод зображено на малюнку?
  • Яким ми бачимо Лобо?
  • Як про це сказано в тексті? ( зачитується уривок)
  1. Бесіда.
  • Які почуття викликали в душі мисливця страждання Лобо? Зачитайте.
  • Як поводиться вовк після того, як потрапив у полон? Чому він збайдужів?
  • Якими людськими рисами характеру наділяє автор героя? (вірність, нескореність)
  • Що стало причиною смерті володаря? Як про це каже автор? ( Зачитується уривок).
  1. Вправа «Складання пазлів».

Завдання: із слів, написаних на окремих аркушах, скласти  і прокоментувати прислів’я.

І, розумна, дарма, що, тварина, не, говорить

( «І тварина розумна, дарма що не говорить»)

Як це прислів’я відноситься до нашого героя?

  1. Творча робота.

Якби звірі говорили, щоб вони сказали нам, людям?

Завдання: скласти пам’ятку людяності.

  1.  Слово вчителя.

Ключем до розуміння авторського задуму є слова письменника: «Мені докоряють за те, що я вбив Лобо, а головне за те, що я детально розповів про це. На ці докори я відповідаю такими запитаннями: «Яке почуття викликає у читачів оповідання про Лобо? На чиєму вони боці - на боці людини, що вбила Лобо, чи на боці цього благородного чотириногого, що закінчив свій шлях з гідністю, безстрашно, мужньо?» Якщо співчуття читачів на боці Лобо, то письменник цих докорів не сприймає: його мета досягнута».

  1. Етап закріплення нових знань.
  1. Інтерактивна вправа «Займи позицію»

На чиєму боці ваші симпатії? Обгрунтуйте свою позицію.

  1. Поетична хвилинка.

Російський поет Сергій Єсенін багато уваги  у своїх віршах приділяє темі тварин. Я пропоную вашій увазі один із його творів.

Читання вірша С. Єсеніна «Корова».

Як співвідноситься вірш С. Єсеніна і епіграф  з темою нашого уроку? (Зачитується епіграф до уроку).

  1. Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

Сьогодні на уроці ми дізнались…

Найбільше мені сподобалося…

Новим знанням для мене було…

  1. Оцінювання
  1. Етап інформації про домашнє завдання й інструктаж з його виконання.
  1. Дібрати прислів’я, які розкривають головну думку оповідання.
  2. Охарактеризувати  образ Лобо, дібрати цитатний матеріал.
  3. Написати твір-мініатюру «Лобо – невдаха чи переможець»

 

Слово вчителя.

Тварини у творах Е. Сетона-Томпсона – це істоти, близькі і рідні людині. Його герої думають, розмірковують, приймають рішення. Життєвий шлях тварин зображений так, що підкреслює їхнє благородство, мужність та властиве їм почуття гідності. Все це започатковує у нас повагу до тварин, відкриває нам такі сторони життя природи, про які ми навіть не підозрюємо. Звеличуючи безсловесних тварин, уславлюючи активну доброту, письменник навчає читача в цьому світі бути Людиною, а отже відповідати за все живе у ньому.

Категорія: Педагогічна діяльність | Додав: sasha-str | Теги: Сетон-Томпсон, Руденко Л.С.
Переглядів: 9653 | Завантажень: 295 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Неділя, 05.05.2024, 09:44
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід
Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [19]
Педагогічна діяльність [12]
Позаурочна діяльність [10]
Виховна робота [6]
Методичне об'єднання [4]
Дистанційне навчання [6]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright sasha-str © 2024
uCoz