Сайт Руденко Людмили Степанівни
 Каталог файлів
Головна » Файли » Позаурочна діяльність

Брейн-ринг "Сходинки до зірок"
16.03.2020, 14:05

Брейн-ринг «Сходинки до зірок»

 

Мета: узагальнити та закріпити набуті знання із тем «Билини та балади», «Духовне випробування людини» та «Дружба та кохання»; розширяти кругозір, активізувати розумове мислення, кмітливість; розвивати творчі здібності, пізнавальну активність; підвищувати рівень культури; виховувати рішучість, сміливість, цілеспрямованість, естетичні смаки, повагу до художнього слова та літератури.

Обладнання: інтерактивна дошка, папір, олівці, портрети письменників

 

Хід гри

I. Організаційний момент

Учні об’єднуються у дві групи, кожна з яких заздалегідь отримала завдання: дати назву команді, обрати капітана команди, девіз; підготуватись до конкурсів. Визначається склад журі із запрошених вчителів. З’ясування порядку участі у змаганнях (проводиться жеребкування).

II. Оголошення теми, мети заходу

Слово вчителя

Шановні друзі! Я вітаю всіх присутніх на нашій грі «Сходинки до зірок», у якій беруть участь найрозумніші хлопчики та дівчатка обох класів!

За програмою зарубіжної літератури ми вивчили теми «Билини та балади», «Духовне випробування людини» та «Дружба та кохання». Сподіваюсь, ви покаже глибокі знання із цих тем, багату фантазію, вміння сприймати з гумором і перемогу, і поразку, адже це лише літературна гра. Тож бажаємо вам удачі і перемоги в сходженні до зірок знань.

Знайомство з журі.

Представлення команд.

       А тепер ближче познайомимося  з нашими командами та підтримаємо їх гучними оплесками.

(Команди презентують свої назви, девізи та емблеми. Максимальна кількість балів – 3 бали).

 

 Умови гри

       Гра складається із шести категорій: «Теорія», «Ілюстрація», «Особистість», «Цитата», «Секрет», «Бюро знахідок». Кожна з них оцінюється від 10 до 50 балів. Команди по черзі за бажанням обирають категорію і кількість балів. Якщо  заробити додаткові бали та вибрати наступну категорію. Таким чином команди набирають бали.

 Журі, яке оцінює відповіді, підраховує бали, визначає та нагороджує команду-переможця. 

З’ясування порядку участі у змаганнях (проводиться жеребкування)

Отже, розпочинаємо літературний поєдинок «Сходинки до зірок»!

 

III. Основний зміст гри

 

Категорія №1 «Теорія»

Завдання: дати відповіді на теоретичні питання.

 

10 балів: Твір (літературний, театральний, цирковий) із фантастично-казковим сюжетом називається … (Феєрія)

20 балів:  Ознаками якого жанру  є невеликий обсяг, напружений драматичний сюжет, невелика кількість подій і персонажів, поєднання епосу і лірики ? (Балада)

30 балів: Літературний образ, який за глибиною художнього узагальнення виходить за межі конкретних творів і зображеної в них історичної доби, містить невичерпні можливості для філософського осмислення, називається… (Вічний образ)

40 балів: Предметний або словесний знак, який опосередковано виражає сутність певного явища, має завжди переносне значення, називається… (Символ)

50 балів: Змістом якого жанру є важливі події національно-історичного значення, які відтворюються в легендаризованій або казковій формі? (Билини)

 

Категорія №2 «Ілюстрація»

Завдання: вказати героя, автора та назву твору

10 балів: Ассоль, «Пурпурові вітрила» О. Гріна

20 балів: Пікти (батько і син), «Вересовий трунок», Р.Л.Стівенсон

30 балів: Ілля Муромець і Соловій-розбійник (Билина «Ілля Муромець і Соловій-розбійник»)

40 балів: Дуб в Шервудському лісі («Як Робін Гуд став розбійником»)

50 балів: Джулія та Іван Терешко, «Альпійська балада» В.Бикова

Категорія №3 «Особистість»

Завдання: за фактами біографії впізнати письменника

10 балів: Народився у 1799 році. Навчався в Царському Селі неподалік від Санкт-Петербурга. Досконало володів іноземними мовами, знав російську й зарубіжні літератури. Писав вірші про передових людей мого покоління, які прагнули волі й незалежності, висловлював надії на прогресивні зміни в державі, за що був висланий у родинний маєток в с. Михайлівському. Дата19 жовтня 1811 року була для мене священною. (О.С.Пушкін)

20 балів: Я народився в Німеччині в м. Марбах. Вчився в академії , згодом став військовим лікарем.   Любив  читати, писати власні твори. Проте герцог Вюртемберзький заборонив мені писати будь-що, погрожував в’язницею, і я утік. Мандрував Європою, багато працював. Згодом оселився в м. Веймарі. Там познайомився з Й. В. Гете , з яким потоваришував. Писав вірші, п’єси, балади. (Фрідріх Шиллер)

30 балів: Я маю два імені: справжнє й поетичне. Народився в м. Варшаві (Польща) в сім’ї залізничника. Вчився в університеті, любив музику, писав вірші. Працював в консульстві в Берліні, жив у м. Вільнюсі. Під час Другої світової війни потрапив в німецький полон і понад п’ять років провів у таборі для військополонених. (Константи Ільдефонс Галчинський)

40 балів: Я народився 1771 року в м. Единбурзі (Шотландія) в сім’ї юриста. З дитинства цікавився минулим країни, старовинними легендами й піснями. Вчився на адвоката, працював шерифом, секретарем суду. Збирав народні балади, а потім створював власні  балади та поеми, вперше написав роман нового типу – історичний роман. (Вальтер Скотт)

50 балів: Я народився народився 30 грудня 1865 року в м. Бомбеї (Індія). Мої батьки через фінансову скруту виїхали з Англії. Перші слова вимовив мовою хіндустані. Вчився в елітних закладах Англії. Захопився літературою, почав писати вірші, але їх не друкували. Батьки допомогли власним коштом видати збірку віршів. Справжня слава прийшла до мене в 1889 році. У 1907 році  був нагороджений Нобелівською премією в галузі літератури. (Редьярд Кіплінг)

 

Категорія №4 «Цитата»

Завдання: прослухавши цитату, визначити, з якого твору і хто промовив фразу

10 балів: «Далеко-далеко звідси я побачив тебе уві сні і приїхав, щоб забрати тебе назавжди у своє царство. Ти  житимеш там зі мною в рожевій долині. У тебе буде все, чого ти тільки забажаєш…»   ( «Пурпурові вітрила», Грей)

20 балів: « - Можу сказати, що я таки справді пошив шерифа в дурні, а на додачу ще й забрав у нього золоту стрілу. Однак щодо приза, ви мусите повірити мені на слово, бо я подарував його одній дівчині». («Як Робін Гуд став розбійником», Робін Гуд)

30 балів: «Вона була напрочуд гарної статури, і східний одяг ще більше прикрашав її. Жовтий тюрбан підходив до засмаглого відтінку її шкіри; очі блищали, тонкі брови вигинались гордою дугою, білі зуби виблискували, як перли, а густі коси розсипались по грудях і плечах…» («Айвенго», Ребека»)

40 балів: «Він, здається, хлопець розвинутий,… чимось схожий на нього самого: за дитячими рисами приховувався, можливо, твердий і навіть невгамовний характер». («Останній дюйм», Бен)

50 балів: «Та ось ізнизу…з’явилася дівчина в довгій, не на її зріст куртці з підкасаними рукавами й червоним трикутником на грудях. Вона швидко зиркнула обабіч, і він помітив, як під копицею чорного, давно не стриженого волосся радісно блиснули такі самі чорні, мов маслини очі». («Альпійська балада», Джулія)

 

Категорія №5 «Секрет»

Завдання: розшифрувати назву твору за допомогою картинок чи замінити слово на протилежне, назвати автора.

10 балів: ілюстрація із зображенням аркуша паперу, олівця, в’язниці, грат («Лист з полону», К. І. Галчинський)

20 балів: ілюстрація із зображенням вересу, посудини з медом («Вересовий трунок», Р.Л.Стівенсон)

30 балів: ілюстрація із зображенням озера, латаття («Світязь», А. Міцкевич)

40 балів: фраза «Ненависть від смерті» («Любов до життя», Дж. Лондон)

50 балів: фраза «Здрастуйте, дівчатка» («До побачення, хлопчики», Б.Окуджава)

 

Категорія № 6 «Бюро знахідок»

Завдання: визначити, якому літературному герою належить  та чи інша річ, вказати автора та назву твору

10 балів:   ілюстрація із зображенням каблучки, дерев’яного кораблика  (Ассоль, «Пурпурові вітрила» О. Гріна)

20 балів: ілюстрація із зображенням  фотокамери, ласт (Бен, «Останній дюйм» Дж. Олдріджа)

30 балів: ілюстрація із зображенням рукавичок (Лицар Делорж, «Рукавичка» Ф.Шиллера)

40 балів: ілюстрація із зображенням меча і щита (Айвенго, «Айвенго» В.Скотта)

50 балів: ілюстрація із зображенням лука і стріл (Робін Гуд, «Як Робін Гуд став розбійником»)

 

IV. Підбиття підсумків усієї гри

Оголошення результатів брейн-рингу

Слово вчителя

        А зараз слово надаємо журі, яке не тільки оголосить результати гри, а й назве переможців.

(Слово журі. Нагородження переможців призами)

Слово вчителя

       Хочу подякувати всім нашим учасникам і наголосити на тому, що зірки бувають різні: зірки естради, кіномистецтва тощо. Ось і в нас з’явилася свої зірки, привітаймо їх гучними оплесками. (Звертаючись до переможців.) Це ваш зоряний час, ви перемогли у грі, вам щирі вітання від усіх присутніх в цьому залі.

На цьому ми завершуємо гру «Сходинки до зірок». Дякуємо всім учасникам за активну участь. Переможців особливо вітаємо, бажаємо, щоб у вашому житті було ще багато перемог. Усім гарного настрою, успіхів і високих оцінок. До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Позаурочна діяльність | Додав: rudenko-ljudmyla9553
Переглядів: 256 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Субота, 04.05.2024, 19:43
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід
Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [19]
Педагогічна діяльність [12]
Позаурочна діяльність [10]
Виховна робота [6]
Методичне об'єднання [4]
Дистанційне навчання [6]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright sasha-str © 2024
uCoz