Сайт Руденко Людмили Степанівни
 Каталог файлів
Головна » Файли » Позаурочна діяльність

Інтелектуальна гра "Швидше, точніше, детальніше" 6 клас
08.12.2021, 00:35

Тема: Інтелектуальна  гра «Швидше, точніше, детальніше»

Мета: повторити й узагальнити набуті знання із тем                               «Міфи народів світу», «Мудрість байки», «Пригоди та фантастика» та «Людські стосунки»; акцентувати увагу школярів на пізнавальному значенні зарубіжної літератури: зображення в ній життя, побуту, звичаїв, світогляду, духовних і моральних цінностей народів світу; розвивати усне мовлення, логічне, образне, асоціативне мислення, їхню уяву, кмітливість; виховувати повагу до загальнолюдських моральних цінностей, естетичний смак; прищеплювати інтерес до читання художніх творів.

Обладнання: інтерактивна дошка, папір, олівці, портрети письменників

Хід гри

I. Організаційний момент

   Учні об’єднуються у дві групи, кожна з яких заздалегідь отримала завдання: дати назву команді, обрати капітана команди, девіз; підготуватись до конкурсів. Визначається склад журі із запрошених вчителів.

II. Оголошення теми, мети заходу

Слово вчителя

    Шановні друзі! Я вітаю всіх присутніх на інтелектуальній грі «Швидше, точніше, детальніше», у якій беруть участь найрозумніші хлопці та дівчата 6-х класів! Запрошуємо всіх вас «поболіти» за команди обох класів, які виступлять у ролі гравців. Команди, займіть свої місця!

    За програмою зарубіжної літератури ми вивчили теми «Міфи народів світу», «Мудрість байки», «Пригоди та фантастика» та «Людські стосунки». Сподіваюсь, ви покажете глибокі знання із цих тем, проявите багату фантазію, вміння сприймати з гумором і перемогу, і поразку, адже це лише літературна гра. А болільників і всіх глядачів просимо дотримуватись тиші і порядку під час гри. Роль ведучого буду виконувати я. Підрахунками балів буде займатися шановне журі у складі:... 

Знайомство з журі.

Представлення команд.

    А тепер ближче познайомимося  з нашими командами та підтримаємо їх гучними оплесками.

(Команди презентують свої назви, девізи та емблеми. Максимальна кількість балів – 3 бали).

Умови інтелектуальної гри:

Гра складається з семи завдань, кожне з них має певні умови.

Команда, яка вже знає відповідь, піднімає руку. Якщо відповідь неправильна, має право відповісти команда суперників.

Вчитель або його асистент уважно слідкує за тим, хто першим подає сигнал,  а журі фіксує бали.

Виграє та команда, яка даватиме відповіді найточніше, найдетальніше, а також найшвидше. Тож бажаємо вам удачі і перемоги в сходженні до зірок знань.

Хід гри

Перше завдання: «Прогулянка з великими»

Умови завдання:

На слайдах по черзі з'являється 5 фактів, пов’язаних з життям та творчістю письменника, а команди повинні впізнати, про кого йде мова.

Команда, яка вже знає відповідь, подає знак піднятою рукою. Якщо відповідь неправильна, має право відповісти команда суперників.

За кожну правильну відповідь команда може отримати від 1 до 5 балів. Якщо команда дає правильну відповідь, почувши лише 1 факт – 5 балів, 2 факти – 4 бали, 3 факти – 3 бали, 4 факти – 2 бали, 5 фактів – 1 бал.

1. Езоп

1-й факт: Достеменно про нього нічого не відомо. Його постать є легендарною.

2-й факт: Народився у Давній Греції.

3-й факт: Нібито був рабом із Фрігії, невеликим на зріст, некрасивим та ще й горбатим.

4-й факт: За легендою, був скинутий зі скелі дельфійськими жерцями.

5-й факт: Засновник жанру байки, автор байок «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня».

2. Роберт Льюїс Стівенсон

1-й факт: Не зважаючи на сподівання рідних, він не продовжив сімейної традиції – не став будівельником маяків, як батько і дід.

2-й факт: Народився  в столиці Шотландії, місті Единбурзі.

3-й факт: Через слабке здоров’я він мусив тижнями, а то й місяцями залишатися в ліжку, майже не відвідував школу.

4-й факт: Був природженим мандрівником. Подорожував на байдарці й пішки, на торговому судні та в емігрантському вагоні.

5-й факт: Намалював для свого пасерба карту вигаданого острова.

3. Микола Гоголь

1-й факт: Сім’я його вела свій рід від козацької старшини.

2-й факт: Навчався в Полтавському повітовому училищі, пізніше – Ніжинській гімназії вищих наук.

3-й факт: Замолоду покинув батьківщину: жив у Санкт-Петербурзі, Москві й Римі, відвідав Єрусалим, Париж, Відень, Франкфурт та інші міста.

4-й факт: Боявся бути похованим живцем.

5-й факт: Автор збірки «Вечори на хуторі біля Диканьки».

4. Іван Крилов

1-й факт: Його життя склалося так, що йому не довелося вчитися в школі, але він самостійно вивчав мову, математику, багато читав.

2-й факт: Батько рано пішов із життя, залишивши у спадок лише стару скриню з книжками, які збирав усе життя.

3-й факт: У житті йому довелося бути й канцеляристом, і домашнім учителем, і особистим секретарем у маєтку князя Голіцина.

4-й факт: Спочатку пробував себе як драматург, писав сатиричні статті в журнали.

5-й факт: За все своє життя він написав більше 200 байок, видав 9 своїх збірників у Росії.

5. Чарльз Діккенс

1-й факт: Народився в сім'ї чиновника морського відомства в місті  Портсмут.

2-й факт: Коли йому  виповнилося 12 років, його  батька за борги посадили у в'язницю, сім'я опинилася в злиднях. Він мусив піти працювати на фабрику з виробництва вакси.

3-й факт: Юні роки письменника були повні поневірянь і принижень. Він був не з чуток знайомий з робітними будинками, таємними кублами, нетрями, побутом будинків  жебраків, злочинців.

4-й факт: У п’ятнадцять років він влаштувався молодшим клерком в одну з адвокатських контор Лондона.

5-й факт: Все пережите він згодом зобразить на сторінках своїх книг, ставши відомим письменником, автором «Різдвяної пісні в прозі».

6. Антон Чехов

1-й факт: У дитинстві терпів нужду, багато працював, допомагав батькам.

2-й факт: Але з величезним задоволенням вигадував невеличкі гумористичні історії, відвідував театр, грав у домашніх виставах.

3-й факт: Почав друкуватися ще за часів навчання на медичному факультеті Московського університету, підписував свої твори  веселими псевдонімами.

4-й факт: Життя і творчість пов’язані з Україною. У 28 років уперше відвідав Крим, придбав ділянку в Ялті.

5-й факт: Він автор оповідань «Хамелеон», «Товстий і тонкий».

Друге завдання: «Цікава географія»

Умови завдання:

На слайді – назви місцевості. За цією назвою команди повинні вказати твір та його автора.

За кожну правильну відповідь команди отримають  2 бали.

1. Єгипетська пустеля (Давньоєгипетський міф про Тефнут)

2. Диканька («Ніч перед Різдвом» Миколи Гоголя)

3. Річка Діз, Велике Ведмеже озеро («Жага до життя» Джека Лондона)

4. Кавказькі гори (Міф про Прометея)

5. Санкт-Петербург («Ніч перед Різдвом» Миколи Гоголя)

6. Київ («Сліпий музикант» Володимира Короленка)

7. Миколаїв («Товстий і тонкий» Антона Чехова)

Третє завдання: «Впізнай літературного героя»

Умови завдання:

На слайдах по черзі з'являтиметься опис героя.

Командам за описом треба впізнати літературного героя, назвати твір, в якому діє персонаж, і його автора.

За кожну правильну відповідь команди отримають  2 бали.

  1. «Нікого не любив він, окрім самого себе, лише себе вважав гідним любові». (Нарцис з однойменного давньогрецького міф)
  2. «Це був старий грішник – заздрісний, жадібний, твердий і гострий, як кремінь, але ніяке кресало не могло викресати з нього благородної іскри, скритний, потайний та самотній, як той слимак». (Скрудж, «Різдвяна пісня у прозі» Ч. Діккенса)
  3.  «Парубки ганялися за нею юрбами, але, втративши терпець, залишали один по одному вередливу красуню й лицялися до інших, не таких примхливих». (Оксана, «Ніч перед Різдвом» М. Гоголя)
  4. «…мав благородне, велике серце, він перший зглянувся на людей, навчив їх будувати світлі житла, плавати на човнах, напинати вітрила…» (Прометей з однойменного давньогрецького міфу)
  5. «Ліва нога у нього була відтята по саме стегно; під лівою пахвою тримав милицю і орудував нею на диво спритно… Був він дуже високий і міцний, з широким, наче окіст, обличчям, пласким і блідим, але розумним і усміхненим». (Джон Сілвер, «Острів Скарбів» Роберта Льюїса Стівенсона)
  6. «То  була й справді жива істота…Вона була сліпа, безтямна і звивалася на піску, немов велетенський хробак. Вона звивалася марно, але була вперта…» (Безіменний герой, «Жага до життя» Джека Лондона)
  7. «…був високий і стрункий; обличчя його було трохи бліде, риси тонкі і виразні. Чорне волосся відтіняло ще дужче білизну обличчя, а великі темні, малорухливі очі надавали йому своєрідного виразу» (Петро Попельський, «Сліпий музикант» В. Короленка)

Четверте завдання: «Літературна кухня»

Умови завдання:

На слайдах – малюнки зі стравами.

Команди наввипередки пояснюють, з якого твору страва і з яким героєм пов’язана.

За повну правильну відповідь команди отримають 2 бали.

1. Вареники зі сметаною (Повість «Ніч перед Різдвом» М. Гоголя) (Коли Вакула прийшов за порадою до знахаря Пузатого Пацюка, той їв вареники).

  1. Індичка (Повість Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»)
     (Скрудж подарував індичку родині Кретчитів)
  2. Гранат (Давньогрецький міф «Деметра і Персефона»)

(Персефона, перебуваючи у царстві Аїда, з’їла декілька гранатових зернин)

  1. Виноград (Байка Езопа «Лисиця і виноград»)

(Лисиця захотіла зірвати виноград, але не змогла дістати, тому сказала, що він кислий).

  1. Пічкурі («Жага до життя» Джека Лондона, безіменний герой ловив пічкурів і їв сирими, щоб вижити)
  2. Шинка та кава «Товстий і тонкий» Антона Чехова, Тонкому («Від Тонкого пахло шинкою та кавовою гущею»)

 

 

 

 

 

 

Категорія: Позаурочна діяльність | Додав: rudenko-ljudmyla9553
Переглядів: 246 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Субота, 04.05.2024, 19:00
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід
Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [19]
Педагогічна діяльність [12]
Позаурочна діяльність [10]
Виховна робота [6]
Методичне об'єднання [4]
Дистанційне навчання [6]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright sasha-str © 2024
uCoz