Сайт Руденко Людмили Степанівни
 Каталог файлів
Головна » Файли » Позаурочна діяльність

Позакласний захід "Брейн – ринг за повістю Миколи Гоголя «Тарас Бульба»"
[ Викачати з сервера (43.3 Kb) ] 22.11.2015, 18:54

Структура заходу

Вступне слово вчителя – ведучого гри.

 Дорогі гості, уболівальники, члени журі! Сьогодні ми з вами зібралися для того, щоб бути учасниками інтелектуальної гри «Брейн-ринг». Запрошуємо всіх вас «поболіти» за команди 7-х класів, які виступлять у ролі гравців. Команди, займіть свої місця! А болільників і всіх глядачів просимо дотримуватись тиші і порядку під час гри. Роль ведучого буду виконувати я, в мене будуть помічники, і це буде єдина тема – життя і творчість Миколи Васильовича Гоголя та його повість «Тарас Бульба»! Підрахунками балів буде займатися шановне журі у складі:... 

Оголошення теми і мети гри.

     Отож, розпочинаємо брейн-ринг за повістю Миколи Гоголя «Тарас Бульба». Мета нашої гри: перевірити знання тексту; розвити мислення й зв'язне мовлення школярів, увагу і кмітливість, інтерес до світової літератури та мистецтва, закріпити знання учнів, які вони отримали на уроках літератури згідно вивчених творів М.В.Гоголя; виховувати уважного читача.

 

Представлення команд.

           А тепер запрошуємо наші команди.

(Команди презентують свої назви, девізи та емблеми. Максимальна кількість балів – 4 бали).

Перший гейм. Розминка.

(За хвилину команди мають дати якомога більше правильних відповідей, що оцінюються одним балом. Кількість балів підраховується).

           Запитання для першої команди.

  1. Село, в якому народився Микола Гоголь. (Великі Сорочинці)
  2. Річка, за порогами якої була збудована Січ. (Дніпро)
  3. Військовий чин Тараса Бульби. (Полковник)
  4. Зброя, про яку Тарас сказав: «Оце ваша матір!» (Шабля)
  5. Хто «була вбрана за звичаєм тих часів»? (Світлиця)
  6. Острів січовиків. (Хортиця)
  7. Країна, до якої вирушили запорожці ? (Польща)
  8. Кличка коня Тараса. (Чорт)
  9. Куди мріяв відрядити своїх синів Тарас? (Запорожжя)
  10. Що саме, за словами батька, продав молодший син? (Віру)
  11. Як називали  козаки свого отамана Тараса Бульбу? (Батьком)
  12. Яке слово повторював батько до Остапа під час його страти? (Добре)
  13. Як називалося місто, яке козаки взяли в облогу? (Дубно.)
  14. Як Андрій з татаркою потрапили в оточене місто? (Крізь підземний хід.)
  15. Що вирішив узяти Андрій для панночки? (Хліб.)

 

Запитання для другої команди.

  1. Про що хотів сказати  Тарас своїм побратимам перед боєм? (Товариство)
  2. Жанр твору «Тарас Бульба». (Повість)
  3. З ким автор порівнює українську жінку? (Зі степовою чайкою)
  4. Сини Тараса Бульби навчалися… (у Київській бурсі)
  5. Причиною того, що Тарас Бульба потрапив у полон, була загублена… (Люлька)
  6. Про кого думав Тарас Бульба в останні хвилини свого життя? (Про товаришів)
  7. Хто допоміг Андрію вночі пройти до міста в Дубно? (Служниця або татарка)
  8. Хто з козаків найбільше показав себе в бою під Дубно? (Остап)
  9. Школа для справжнього козака. (Січ)
  10. Пестощі для козака. (Чисте поле)
  11. Мати козака (Шабля)
  12. Хто виступив перед козаками з промовою, щоб підняти їх дух? (Тарас)
  13. Про що мріяв Андрій? (Про жінку і кохання)
  14. Яка звістка стривожила козаків під час походу? (Татари пограбували Січ)
  15. Хто був на чолі польського кінного полку? (Андрій)

 

Другий гейм. «Цікавинки із чарівної скриньки».

(Команди по черзі витягують із скриньки номери запитань. Ведучий оголошує запитання, правильну відповідь на яке команда має дати протягом 15 секунд. Якщо відповідь неправильна, право оголосити свою думку з цього питання має друга команда, а потім – інші учні класу. За кожну правильну відповідь – 1 бал. У так званій «скриньці» є один «щасливий випадок», тобто команді, яка його дістане, автоматично зараховується 1 бал без запитання).

  1. Хто не мав права показуватися на Січі? (Жінки)
  2. Про кого думав Остап, їдучи на Січ? (Про матір)
  3. Що сказав Тарас Бульба Андрію перед стратою? («Я тебе породив, я тебе і вб’ю»)
  4. Як склалася доля Остапа? (Був страчений на майдані)
  5. Як Тарас Бульба вітав старшого сина після давньої розлуки? (Бився з ним навкулачки)
  6. Чому козаки збиралися в похід на Польщу? (Поляки кривдили українських селян)
  7. У чому Остап був першим серед бурсаків? (У дружбі)
  8. Щасливий випадок
  9. Якою була помста Тараса Бульби? (Палив містечка, костьоли у Польщі, багато перебив шляхти.)
  10. Який період історії українського народу відобразив М.В.Гоголь у повісті «Тарас Бульба»? (Національно-визвольний рух в Україні в ХVІ - ХVІІ ст.)

 

Третій гейм. «Упізнай персонажа».

(Ведучий оголошує запитання, та команда, яка першою підніме руку,  відповідатиме. Якщо відповідь неправильна, право оголосити свою думку з цього питання має друга команда, а потім – інші учні класу. За кожну правильну відповідь – 1 бал).

  1. «Міцні, здорові обличчя їхні були вкриті першим пухом волосся, якого ще не торкалася бритва». (Остап і Андрій)
  2. «Це був один із тих характерів, які могли виникнути тільки в тяжке XV століття в напівкочовому кутку Європи, коли вся південна первобутна Росія, покинута своїми князями, була спустошена, випалена дощенту невпинними наскоками монгольських хижаків». (Тарас Бульба)
  3. «…вона дивилася на них уся, дивилася всіма почуттями, вся перетворилася в один зір і не могла надивитися». ( Мати, дружина Тараса)
  4. «Був він суворий до інших спокус, крім війни та веселої гульні; принаймні ніколи майже про інше не думав. Він був прямодушний з рівними. Він був добрий у такій мірі, в якій тільки можна було бути з такою вдачею і в тодішній час». (Остап)
  5. «Учився він охочіше і без напруження, з яким звичайно береться до науки важка й сильна вдача… Він теж кипів жадобою подвигу. Але разом з тим душа його була приступна й для інших почуттів».( Андрій )
  6. « Все обличчя її було смагляве, змарніле від недуги; широкі вилиці дуже виступали над опалими під ними щоками; вузькі очі підіймалися дугастим розрізом догори». (Татарка)
  7. «…це була красуня – жінка у всій розквітлій красі своїй. Повне почуття світилося в зведених очах, не натяки на почуття, а все почуття. Ще сльози не встигли в них висохнути і оповили їх блискучою вологою, що проймала душу». (Полька )
  8. «У пошані був він в усіх козаків; двічі вже обирали його на кошового, і на війні теж був добрий козак, але вже давно постарів і не бував ні в яких походах; не любив також і поради давати нікому, а любив старий воїн лежати на боці в козацькому колі, слухаючи оповідання про всяку бувальщину та козацькі походи». (Касян Бовдюг)
  9. « …вже встиг загнатися йому під серце спис перше, ніж відігнали ворогів, що обступили його. Тихо схилився він на руки козакам, які підхопили його, і ринула струменем молода кров».  (Кукубенко )
  10. «І насунув він нижче на очі свої хмурі, чорна-білі брови, схожі на кущі, що поросли на високому тім'ї гори, яких верхівки геть укрив голчастий північний іній».(Тарас Бульба).
  11.  « Красуня була легковажна..., але очі чудові, пронизливо-ясні, кидали погляд довгий, як постійність». (Полячка). 

     12.  « І станом високий, і чорнобривий, і лице, як у дворянина, і рука була    міцною в бою». (Андрій)

 

Четвертий гейм. Конкурс капітанів.

(Конкурс капітанів має два етапи. На першому етапі кожному з капітанів команд потрібно дати відповідь на 3 запитання. Кожна правильна відповідь – 1 бал. Під час другого етапу демонструються ілюстрації із зображенням предметних образів твору. Капітани мають описати, пояснити те, що вони бачать, не називаючи це, так, щоб команда змогла відгадати, що зображено на ілюстрації. Якщо члени команди дають правильну відповідь, команда отримує 2 бали).

I етап конкурсу.

          Запитання для капітана команди №1:

  1. Кому з братів належать слова: «За кривду не подивлюся й не поступлюся ні перед ким»? (Остапові.)
  2. Про що Тарас Бульба сказав: «Не хочу, щоб і… дісталась ворожим ляхам!»? (Про люльку)
  3. Яка була церемонія прийняття на Січ? («Прибулий з’являвся тільки до кошового, який звичайно казав: - Здоров будь! Що, в Христа віруєш? - Вірую! – відповідав прибулий. - І в Тройцю святу віруєш? - Вірую! - І до церкви ходиш? - Ходжу! - Ану, перехрестися! Прибулий перехрестився. - Добре, - відповідав кошовий, - іди ж до котрого сам знаєш куреня. На цьому й кінчалась вся церемонія…»)

Запитання для капітана команди №2:

  1. Чи всі спали тієї ночі, коли сини приїхали з навчання додому? ( Мати не спала, вона молилася за своїх синів)
  2. Про кого із синів старий Тарас сказав: « І це добрий – ворог би не взяв його! – вояка!» (Про Андрія)
  3. Що робили на Січі з тим, хто вбивав свого товариша? (Злочинця живого клали в труну разом з мертвяком і закопували)

II етап конкурсу.

     Завдання для капітана команди №1: демонструється ілюстрація із зображенням шаблі.

     Завдання для капітана команди №2: демонструється ілюстрація із зображенням люльки.

 

П’ятий гейм. Кому з героїв творів Гоголя належать ці слова?

(Ведучий оголошує запитання, та команда, яка першою підніме руку,  відповідатиме. Якщо відповідь неправильна, право оголосити свою думку з цього питання має друга команда, а потім – інші учні класу. За кожну правильну відповідь – 1 бал).

 

1. « Нечувано на світі, не можна, не бути тому, щоб найвродливіша й найкраща з жінок зазнала такої гіркої долі, коли вона народжена на те, щоб перед нею, як перед святинею, хиталося все, що є найкраще в світі»?

(Андрію).

 

2. «О! та з нього буде колись добрий полковник! Єй-єй, буде добрий полковник, та ще такий, що й батька за пояс заткне!»?

(Тарасу Бульбі)

 

З. «Прийшла черга й мені сказати слово, пани-браття! Перший обов’язок і перша честь козака є додержати товариства. Скільки живу я на віку, не чув я, пани-браття, щоб козак покинув де чи продав як-небудь свого товариша»?

(Касян Бовдюг)

 

4. «Дай же, Боже, щоб усі, які тут стоять, єретики, не почули, нечестиві, як мучиться християнин! Щоб жоден з нас не промовив ні одного слова!»?

(Остап).

 

5.  «Прощайте ж! Як двом кінцям цього палаша не з’єднатися в одно і не скласти цілої шаблі, так і нам, товариство, більше не бачитися на цьому світі»?

 (Тарас Бульба).

 

6. «Та чи й до того тепер: дитя молоде, проїхало таку путь, стомилося, йому б тепер треба відпочити та попоїсти чого-небудь…»

 (Мати)

 

Шостий гейм. Розгадування кросворду. (для уболівальників).

Розгадавши кросворд, з’ясуєте, де розміщувалися козаки. (Розв'язування кросворда на швидкість. За правильну відповідь – 2 бали).

 По горизонталі

1. Речовина, якою заряджали патрони для вогнепальної зброї. (Порох)

  1. Снаряд, яким заряджали гармати.  (Ядро)
  2. Підрозділ у козацькому війську. (Курінь)
  3. Голова козацького війська в Україні. (Гетьман)
  4. Ударний музичний інструмент. (Літаври)
  5. Пасмо волосся на тім'ї в козака. (Оселедець)
  6. Навчальний заклад, в якому вчилися сини Тараса. (Академія)

Ключове слово: Хортиця

Категорія: Позаурочна діяльність | Додав: sasha-str | Теги: тарас бульба, Руденко Л.С.
Переглядів: 2390 | Завантажень: 42 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Субота, 04.05.2024, 19:06
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід
Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [19]
Педагогічна діяльність [12]
Позаурочна діяльність [10]
Виховна робота [6]
Методичне об'єднання [4]
Дистанційне навчання [6]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright sasha-str © 2024
uCoz